آبشار مارگون در استان فارس


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1396
بازدید : 34
نویسنده : rahnama-safar

آبشار مارگون يكي از جاذبه‌هاي طبيعي استان فارس است. آبشارها اغلب آب يك رودخانه را از مكاني مرتفع به دره هدايت مي‌كنند و از جاذبه‌هاي طبيعي به شمار مي‌روند. آبشار مارگون مرتفع‌ترين و بزرگ‌ترين آبشار چشمه‌اي جهان است كه دماي آب آن حتي در گرم‌ترين ماه‌هاي سال كمتر از ۱۰ درجه سانتي‌گراد است.
در گوشه و كنار كشور ايران، زيبايي‌هايي وجود دارد كه با تمام جذابيت‌شان ممكن است حتي نام آن‌ها را هم نشنيده باشيد. اين آبشار كه راه وصول به آن بسيار آسان است در فصل بهار منظره‌اي زيبا و فراموش نشدني را برايتان رقم خواهد زد. باغ‌هاي سيب، درخت زالزالك، بوته‌هاي زرشك در ميان انبوه درخت‌ها جنگلي، زيبايي طبيعي آبشار را دو چندان مي‌كنند. ساكنين روستاي مارگون قوميت لر دارند و به لهجه‌ي زيباي لري صحبت مي‌كنند.
آبشار مارگون با ۷۰ متر ارتفاع و عرض ۱۰۰ متر يكي از باشكوه‌ترين آبشارهاي ايران است كه در مرز بين استان فارس و استان كهگيلويه و بويراحمد، شهرستان سپيدان استان فارس قرار دارد. به اين علت كه در بالاي آبشار هيچ رودخانه‌اي قرار ندارد و هزاران چشمه‌اي كه از دل كوه مي‌جوشند و سرازير مي‌شوند منبع آب اين آبشار زيبا هستند، به مارگون آبشار چشمه‌اي مي‌گويند. رودخانه‌ي حاصل از چشمه‌هاي مارگون تا نزديكي سپيدان (اردكان سابق)ادامه دارد. با داشتن ارتفاع بالاي ۲۲۰۰ متر، در فصول سرد در اين منطقه شاهد قنديل‌هاي يخي در كنار آبشار خواهيد بود. محوطه‌ي اين آبشار زيبا داراي پاركينگ، سرويس بهداشتي و مكان‌هاي مسطحي است كه توسط شهرداري براي برپايي چادر و اقامت بازديدكنندگان فراهم شده است.
آبشار در مسيري بن بست و دره‌هايي پر شيب واقع شده است. به همين خاطر فضاي بسيار زيادي در پاركينگ و محوطه وجود ندارد. بهتر است در فصول پر گردشگر و روزهاي تعطيل در ساعات اوليه روز آنجا باشيد تا علاوه بر دور ماندن از مشكلات ترافيكي، بتوانيد بهتر از مناظر لذت ببريد.
اگر از جنوب كشور عازم ديدن اين آبشار هستيد بعد از رسيدن به‌ مركز استان فارس، شيراز، به سمت سپيدان حركت كنيد. از سپيدان تا آبشار حدود ۱۳۰ كيلومتر راه در پيش داريد. به خاطر داشته باشيد مسير آبشار كوهستاني است و در فصول سرد و هنگام بارش برف ممكن است راه‌هاي ارتباطي قطع شوند.

 

منبع: سايت راهنماسفر




:: موضوعات مرتبط: راهنمای گردشگری ایران , ,
:: برچسب‌ها: آبشار مارگون در استان فارس , گردشگري در شيراز ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی در ایران - جاذبه های گردشگری و توریستی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

RSS

Powered By
loxblog.Com