آبشار تيركن (هفت آبشار سوادكوه)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 21 مرداد 1396
بازدید : 143
نویسنده : rahnama-safar

آبشار تيركن در روستاي تيركن، در مراتع كالبكوشت و بخش بابلكنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع است. آبشار تيركن را با نام هفت آبشار سوادكوه نيز مي شناسند. هفت آبشار كوچك و بزرگ در روستاي تيركن (در دهستان درازكلا) و مرز مياني شهرستان سواد كوه و بابل، در ميان جنگل انبوه لفور، قرار دارند.

مجموعه آبشار در مسيري به طول 3 كيلومتر در دل جنگلهاي درازكلا واقع شده اند. ارتفاع آبشار در حدود 9 متر است و آبشار اصلي كه به آبشار تيركن معروف مي باشد حوضچه كوچكي ايجاد كرده است.

مسير دسترسي به آبشار به اين صورت است كه ايتدا به روستاي تيركن رفته كه مسيري آسفالته دارد و از آنجا تا مجموعه آبشارها در حدود 2 ساعت پياده روي در شيب ملايم است. براي دسترسي به روستاي تيركن ابتدا به بابلكنار، سپس درازكلا، جاده سمت راست پادگان و سپس روستاي تيركن خواهد بود.

يكي از مراتع بسيار زيباي روستاي تيركن، مرتع كالبكوشت به مساحت حدود ۲۰۰هزار متر مربع مي باشد كه 4 راه ارتباطي جنگلي دارد. گونه هاي درختي اين منطقه شامل توسكا، افرا، كراد، كهلو، ممرز، ازگل، انجيلي است.

با توجه به آب و هواي منطقه بهترين زمان سفر در فصل بهار و پاييز است. در فصل بهار، آبشارها پرآب شده و جلوه ي زيبايي دارند و در فصل پاييز پاييز درختان لباسي زرد و نارنجي و قرمز به تن مي كنند و جلوه اي با شكوه مي آفرينند. در فصل تابستان، هوا گرم و شرجي است ولي به خاطر تعطيلات گردشگران به سمت اين منطقه مي روند و در زمستان هوا بسيار سرد و برفي است. اين منطقه با زيبايي هاي منحصربفردش شما را به سوي خود فرا مي خواند تا ساعتي خوش برايتان رقم بزند.

منبع: سايت راهنماسفر




:: موضوعات مرتبط: راهنمای گردشگری ایران , ,
:: برچسب‌ها: آبشار تيركن (هفت آبشار سوادكوه) , جاذبه هاي گردشگري مازندران ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی در ایران - جاذبه های گردشگری و توریستی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

RSS

Powered By
loxblog.Com